יום שלישי, 5 באפריל 2016

All about Cleansing Oil

הי לכולם,


בפוסט הזה אני רוצה דבר על שמנים להסרת איפור.
מרגיש לי שלאחרונה כל העניין של שימוש בשמן בין אם זה להסרת איפור או מתן לחות לעור ממש תפס תאוצה.
הכרתי אותם לראשונה לפני קצת יותר משנה ומאז התמכרתי. ניסיתי המון סוגים והגעתי לתובנות שאני רוצה לחלוק אתכם.
חלק מהשמנים יותר טובים וחלק פחות, אני אנסה לשקלל בבחירה שלי איכות, מחיר ונוחות רכישה (משלוח ישיר או שילוח).






כמה מילים לפני שאתחיל בפירוט:
1. את השמן/קלינסר יש לשים על עור פנים יבש ולעסות אל תוך העור
2. טיפ להסרה של מסקרה (לא עמידה במים)- ממליצה להרטיב את הריסים מעט לפני כדי לרכך את המסקרה ואחרי שמסיימים עם הקלינסר על הפנים, לעבור לעיניים.
3. ברוב המקרים בשימוש בקלינסר/שמן, ההמלצה היא להסיר עם מטלית, אני מדלגת על השלב הזה ומיד בתום העיסוי של השמן את תוך העור שוטפת אותו במים. הכל יורד מצוין. בהתחלה נצמדתי להוראות והשתמשתי במטליות שבאו עם חלק מהקלינסרים, אבל לא ראיתי שלשימוש במטלית יש יתרון כלשהו.
4. שמן מתאים גם לעור יבש וגם לעור שומני, אף אחד מהמוצרים שאציין בהמשך לא משאיר תחושה שומנית על הפנים.
5. במידה והשמן לא הסיר את האיפור עיניים לחלוטין, אני משלימה את הפעולה עם ביודרמה.

לא בטוחה מה הדרך הטובה ביותר להתחיל לדרג כי אין לי אחד שאני אוהבת, לכן אתחיל מהמומלצים (שאני בוודאות אקנה שוב) הן מבחינת איכות והן מבחינת מחיר ונוחות קניה ואז אמשיך עם השאר.



המומלצים:
1. Amazing Face Natural Lift and Sculpt Moringa Cleansing Balm - אחד הקלינסרים היותר טובים שיש, הוא לא זול אבל יחסית לכמות ולכמה שהוא חסכוני ולוקח ים זמן לסיים, בהחלט משתלם. כתבתי עליו בפוסט הזה לכן לא ארחיב המון אלא אוסיף חוויות בעקבות שימוש ממושך.
מאוד ממליצה עליו (אפילו קניתי אחד בגודל ענק של 200 מ"ל), מצד אחד יש לו ריח נעים ופרשי, אבל לא מבושם מדי ומצד שני לא ריח של חומרים כימיים, מנקה ביסודיות ולא מייבש את העור.
החיסרון היחיד שמצאתי הוא שהמיכל לא הכי הגייני, אני אישית מעדיפה בקבוק עם לחצן ולא כזה שצריך להוציא את החומר עם האצבע, אבל בשביל קלינסר כזה איכותי אני מוכנה להתפשר.
2. Deep Cleansing Oil - שמן ניקוי פנים והסרת איפור בין המועדפים עלי, הזמנתי פעם ראשונה את הבקבוק של 70 מ"ל לניסיון ועכשיו כבר קניתי את הגדול (200 מ"ל), מנקה מצוין גם איפור עמיד, לא מייבש, לא משאיר תחושה שמנונית. אני לא מצאתי חסרונות, מאוד מרוצה ומאוד ממליצה.
3. Dermalogica precleanse- שמן פשוט מעולה! מסיר בקלות גם איפור עמיד וגם גליטרים. לא מייבש את העור, משאיר אותו נקי לחלוטין משאריות איפור.
עם יחסית מעט חומר (2 לחיצות) אפשר להסיר איפור מכל הפנים כולל איפור עיניים, העור לא נשאר שמנוני וגם בגזרת המחיר הוא סביר ביותר יחסית לתמורה ולכמות שמקבלים.
4. L'Occitane Shea Cleansing Oil - המוצר הזה היה אחד מהמוצרים שהפתיעו אותי לטובה (אפילו מאוד), אני מהמעטים שלא אוהבים במיוחד מוצרים של החברה וקניתי אותו "על בליינד" מבלי לדעת מה אני מקבלת, מה גם, שלא ראיתי סקירה עליו בשם מקום.
אני מאוד מרוצה ממנו, בדומה לשמן הקודם הוא מאוד חסכוני ומעט מאוד חומר מסיר כמות יפה של איפור, ריח מאוד נעים, מעט מתקתק, משאיר תחושה מאוד נעימה בעור וכמובן מנקה מכל שאריות האיפור.
5. Omorovicza Thermal Cleansing Balm - מאוד התלבטתי אם לשייך אותו לרשימת המומלצים או לרשימה "טובים אך לא מומלצים" והסיבה לכך היא המחיר שלוץ הוא עולה 48 פאונד ל 50 מ"ל!!! (אני קיבלתי אותו באחת הקופסאות של לוקפנטסטיק), זה מאוד יקר במיוחד שיש אחרים לא פחות טובים, אבל אני כל כך אהבתי אותו שלא יכולתי לא לשים אותו ברשימת המומלצים שלי.
האמת, בעיניי יש לו לא מעט חסרונות כמו המיכל שלו, שצריך להוציא את החומר עם האצבע ובנוסף הוא מחייב שימוש במטלית או פדים קוסמיים כדי להסיר את האיפור ולא ניתן לוותר כמו במקרה עם אמה הארדי, אבל עם זאת, הוא הסיר את האיפור כל כך טוב והעור נשאר כל כך רך ונעים שכל החסרונות פשוט נמוגו...
מבחינת האיכות אני מאוד ממליצה, מבחינת המחיר, כל אחד צריך לעשות את החישוב שלו אם זה משתלם או לא.

FAQ - שאלות שהיו עולות לי אם אני הייתי קוראת את הפוסט, תרגישו חופשי לשאול כל שאלה שבעולם בתגובות :-)
1. איזה קלינסר הוא המועדף עלי? באמת שכולם, אני בוודאות אקנה שוב כשיגמרו.
2. אם הייתי חייבת לבחור רק אחד, איזה הייתי בוחרת? אוווףףףף! מה זה השאלות הקשות האלו?? נראה לי דרמולוג'יקה, רק כי הוא מסיר איפור עמיד וגליטרים.
3. לאיזה סוג עור מתאים השימוש בשמן/קלינסר? לדעתי לכל סוגי העור, אף אחד מהם לא משאיר תחושה שמנונית על הפנים ואף אחד מהם לא גרם לי להופעת פצעים. (יש לי עור רגיש)

מימין לשמאל: דרמלוג'יקה, DHC, לאוקסיטן



טובים אך לא מומלצים:
המוצרים הבאים הם טובים, לא פחות מהקודים אבל אני לא ממליצה עליהם, את הסיבות אפרט לכל מוצר בנפרד.
1. Caudalie Make-up Removing Cleansing Oil - מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי יודע שאני מעריצה של קאןדלי וברגע שראיתי שהם הוציאו שמן להסרת איפור, לא חשבתי פעמיים, פשוט קניתי.
תראו, זה לא שאני לא אוהבת אותו, אבל אין בו שום דבר מיוחד שמבדיל אותו מאחרים ואם כבר מצאתי כמה חסרונות שדי הפריעו לי.
קודם כל לא מדובר בחברת יוקרה כמו ה Omorovicza אז לא ברור לי למה על  100 מ"ל צריך לשלם 18 פאונד (המחיר לא נשמע גבוה אבל הכמות שלו היא חצי מכל השאר באותה קטגוריה).
בהמשך לבעיית הכמות הלא גדולה במיחוד של השמן הזה, הוא מתבזבז נורא מהר!!!!
אם בשמנים אחרים צריך 2-3 לחיצות כדי להסיר איפור מכל הפנים כולל איפור עיניים, אז פה זה בכיוון של 5-6 וכשמסתכלים יחסית לכמות ולמחיר, זה מאוד מייקר אותו וכמו שאמרתי קודם אין בו שום דבר אקסטרה שעושה אותו למיוחד ומאפשר להעלים עין מכל החסרונות שציינתי, אז למה בעצם צריך אותו כשיש אחרים לא פחות טובים.
(חשוב לי להגיד שבכל לחיצה יוצאת כמות דומה או זהה כמו בכל שאר השמנים שדיברתי עליהם קודם).
לסיכומו של דבר, הוא סבבה אבל לא יותר מזה, יש אחרים יותר טובים ופחות יקרים.
2. Eve Lom Cleanser - אתם לא מדמיינים לעצמכם כמה זמן רציתי את הקלנסר הזה ולא קניתי רק בגלל המחיר שלו (55 פאונד ל 100 מ"ל או 85 פאונד ל 200 מ"ל), ראיתי שהוא הופיע באחת הקופסאות של לוקפנטסיק והזמנתי קופסה שלמה רק בשבילו.
לא סתם אומרים "גודל האכזבה כגודל הציפייה".
נתחיל מהיתרונות - הקלינסר עושה את העבודה מצוין, הוא מסיר את כל האיפור מעולה ומשאיר את העור נקי לחלוטין, אין תחושת שמנוניות ועם זאת לא מייבש בכלל.
ועכשיו לחסרונות - הריח שלו מחריד!!!!! אני לא יכולה לנשום כשאני שמה אותו! זה מן ריח טבעי כזה אבל מאוד מאוד לא נעים, אין לי שום בעיה עם ריח טבעי ונכון שאני לא בעד בושם בטיפוח ואיפור, אבל יש גבול לריחות שאני יכולה לסבול.
גם כאן מדובר במיכל ללא לחצן וצריך להוציא את החומר עם האצבע... לא חביב עלי במיוחד, אבל אם לפחות הריח היה נסבל, הייתי מתעלמת מזה, במקרה הזה פשוט לא יכולתי :-(
3. Boscia Makup-Breakup Cool Cleansing Oil - זה השמן הראשון שקניתי אי פעם להסרת איפור, הזמנתי אותו מספורה עם חברה שטסה לארצות הברית ונורא התרגשתי לקבל אותו.
שלא תבינו, הוא מעולה ואין לי מילה רעה להגיד עליו, הוא עושה אחלה עבודה, הוא זהה אחד לאחד לשמנים אחרים שדיברתי עליהם במומלצים שלי.
אז למה הוא פה? כי הטרחה של ההזמנה והמשלוח לגמרי מורידים לי את החשק לקנות אותו שוב וגם המחיר שלו לא זול במיוחד (30 דולר (לפני מס) ל 150 מ"ל).
כמו שאמרתי הוא זהה לחלוטין לשאר השמנים, אז למה להטריח את עצמי עם שילוח או לחכות שמישהו יטוס לארצות הברית??
במידה ויש לך גישה לספורה או אין לך שום בעיה להזמין משם, אז למה לא? תזמיני בכיף, אבל למי שזה מסובך (כמוני), הייתי מוותרת ונשארת עם כל האופציות האחרות שכבר דיברתי עליהן.

מימין לשמאל: בושיה, נוקס, קאודלי

לא מומלצים ולא נעליים:
1. Nuxe Reve de Miel Face Gentle Cleansing Gel - אני די מחבבת את מוצרי החברה, במיוחד את הבאלם לשפתיים שלהם וגם החברה מתיימרת להיות יחסית טבעית, אז ראיתי את השמן הזה ואמרתי לעצמי, למה לא? חברה טובה, אז נזמין (יש לציין שלא טרחתי לקורא ביקורות).
אני לא זוכרת מתי פעם אחרונה כל כך התאכזבתי ממוצר כלשהו, הוא מחריד!
אני לא בן אדם קיצוני ואני יודעת שהרבה דברים זה אינדיווידואלי, אבל ריח יותר מדי מבושם שגורם לדמע בעיניים זה לא אידיווידואלי, זה מסריח!
יש לו ריח מאוד מאוד מאוד חזק של דבש וקינמון (שנשמע אחלה שילוב), אבל הוא כל כך מרוכז וכל כך חזק שאי אפשר לנשום כשמשתמשים בו. יחסית למוצר "טבעי" הייתי מצפה לבישום פחות אגרסיבי.
אה, וזה לא הכל, בנוסף לריח המחריד שלו, הוא גם צורב. אני לא יודעת אם זה מהבישום או מהחומרים, אבל יש חלקים מסוימים בפנים שכששמים אותו הוא פשוט מתחיל לצרוב ויש תחושה של עקצוצים (במיוחד באזור העיניים ומעל השפתיים), אם חלילה יש פצעון, תחושת העקצוץ לא תדלג עליו ותרגישו אותו טוב טוב.
רגע, לא סיימתי... בנוסף לכל מה שכבר רשמתי, השמן מאוד סמיך, מה שגורם לבזבוז מטורף של חומר.
בקיצור הבנתם שאני לא מרוצה בכלל (בלשון המעטה).
2. Lush Ultrabland - שמעתי עליו המלצה מיוטיברית שאני מאוד אוהבת (סמנתה מבאטאלאש ביוטי) ובהזדמנות הראשונה שהייתה לי, קניתי.
אני לא יודעת מה הקריטריונים שלה לקלינסר טוב, אבל שלי הם הסרת איפור טובה ונוחה, עור לא שמנוני בסיום השימוש וכמה שפחות מאמץ תוך כדי.
כל מה שציינתי, לא קרה.
נתחיל מהמיכל הלא הגייני שלו (אבל מילא, כבר וויתרתי בעבר אז נגיד שאוותר גם הפעם), החומר מאוד כבד, שומני, מכיל גרגירים וסמיך. מניחים אותו על הפנים תוך כדי עיסוי ועם פעולת הניקוי שהוא אמור לעשות הוא עושה פילינג (כך שלאזור העיניים הקלינסר הזה לא אקטואלי).
כבר מהפעם הראשונה הבנתי שרק עם מים הוא לא ירד אז לקחתי פד קוסמנטי או מטלית מיוחדת וניסיתי להסיר איתה את החומר מהפנים.
מה אני אגיד... שעה ניסיתי להוריד אותו מהעור, הרגשתי שהעור שלי כבר נהיה אדמומי ומגורה גם מפעולת המשיכה עם המטלית / פד קוסמטי וגם מכל הגרגירים, בכל פעם הוריד עוד ועוד איפור ולא היה לזה סוף... גם אחרי שכבר חשבתי שכל האיפור ירד, חיכתה לי הפתעה! לא רק שהעור שלי היה אדום, תחושה שמנונית וכבדה שפושט לא עזבה, גם כל האיפור לא ירד, מה שהצריך שימוש בקלינסר אחר שיסיר את מה שזה לא הצליח.
בקיצור חוויה טראומטית, לא כיף, לא נעים ולא מומלץ.

למעלה: לאש.
למטה מימין לשמאל: איב לום, אומורוביצה

זהו בינתיים, מקווה שנהניתם,
אל תשכחו להשאיר תגובות ולהירשם לבלוג כדי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, בנוסף ניתן לעקוב אחרי בעמוד הפייסבוק שלי: Shimmer and Glam  ובאינסטגרם.
נתראה בפוסט הבא,

XOXO,

Lena







4 תגובות:

  1. אהובה שלי נהנתי מכל דקה ודקה! פוסט מדהים😍

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טלוש!!! איזה כיף לראות את התגובות שלך 3>

      מחק
  2. פוסט אדיר!! אבל אני קצת בהלם מהמחיר של המוצרים.. מרגיש לי מאוד יקר בשביל מסיר איפור.. ניסית את השמן ניקוי של שיסיידו (שניתן להזמין באיביי)?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!!! כל כך שמחה שאהבת את הפוסט :)
      המחירים לגמרי לא זולים, אני מקפידה לקנות רק כשיש הנחה (לפחות 20%), האמת יחסית למסיר איפור רגיל, אלו הרבה יותר חיסכוניים. (לשם השוואה, אני מסיימת בקבוק 250 מ"ל ביודרמה פי 4 או 5 יותר מהר מאשר בקבוק אחד של שמן).
      לא ניסיתי את שיסיידו אבל כשאלו יגמרו אצטרך לחדש את המלאי אז... :-)

      מחק