יום שני, 9 בנובמבר 2015

לטיול יצאנו... והפעם: אמסטרדם!

הי לכולם,


בפוסט הזה אני רוצה לספר על הטיול שלי באמסטרדם לכבוד יום הולדתי ביולי 2015.
אחת הסיבות שבחרתי לטוס דווקא לשם, היא שמדובר בעיר מאוד כיפית ותיירותית, לא רציתי עוד טיול שבו קמים מוקדם וישר רצים בין אתר לאתר כדי להספיק הכל.
הפעם אמרתי לעצמי, אני רוצה טיול יחסית רגוע שבו גם אראה אתרים יפים, אבל אוכל גם ליהנות מחופש והסתובבויות ללא מטרה (או קניות, שזה מטרה חשובה מאוד בעיניי).
הפוסט ברובו יעסוק בהמלצות, דיס-המלצות (לא מילה אמתית אבל תסלחו לי, לא מצאתי משהו מתאים בעברית במקום), איפה כדאי לטייל, מה לקנות או לא לקנות? בקיצור, מדריך מקוצר שמטרתו להפוך את הטיול לכמה שיותר מהנה.







מה שאני אוהבת בערים כמו אמסטרדם (להבדיל מלונדון למשל), הוא, שאפשר למצוא מלון נחמד במרכז העיר במחיר סביר ביותר. (לדוג', מניסיוני בלונדון משלמים המון על כלום, אבל אני עדיין מאוהבת בעיר הזאת, אז מחיר המלון לא יעצור אותי מלחזור לשם).
המלון שהייתי בו נקרא Hampshire Hotel - Theatre District Amsterdam, הוא נמצא מרחק הליכה (5-7 דקות, תלוי בקצב) מכיכר ליידספליין שהוא אזור בלוי מרכזי בעיר. המלון עצמו ממש פשוט, 3 כוכבים, המחיר לא כלל ארוחת בוקר אבל למי אכפת? יש סטרבקס 3 דקות מהמלון!
די בטוחה שלא אחזור למלון וגם לא הייתי ממליצה (לפחות לא בחודשי הקיץ החמים) ולו רק מסיבה עיקרית אחד: אין מזגן בחדרים!!!! (מזל שהיה לפחות מאוורר). נכון שזאת אירופה ולרוב קר שם אבל באמת???!!! אנחנו כבר ב 2015 וגל החום העולמי נהיה גרוע משנה לשנה (וברור שהייתי שם כשגל חום יוצא דופן תקף את אירופה!), אז אולי בכל זאת כדאי לחשוב על המצאת המאה שנקראת "מזגן"?? (אם יש משהו בארץ שאני מתגאה בו לעומת מדינות אחרות זה הקדמה הטכנולוגית שלנו בתחום המיזוג).
מספיק עם המלון, נעבור לטיול.


אני ממליצה בחום לכולם, לא משנה באיזו מדינה אתם באירופה (אגב, קיים גם בישראל), לפני שאתם מתכננים מסלול כלשהו או לפני שסתם מתחילים להסתובב, תקחו סיור של כמה שעות בחינם בעיר.
הסיורים הנם באורך של כ 3-4 שעות, מועברים לרוב ע"י סטודנטים או סתם חברה צעירים, הסיורים האלו הם לגמרי בחינם (לעיתים יש דמי הרשמה של כ 3-5 יורו על מנת להבטיח מקום) אבל רצוי מאוד להשאיר טיפ בסוף (זו הפרנסה שלהם מסיורים האלו).
להלן אתר שבו ניתן לראות את המדינות בהם מועברים הסיורים ודרכו גם ניתן להירשם (הרשמה מראש!): neweuropetours
הסיבה שאני כל כך ממליצה על הסיורים האלו (מלבד העובדה שזה חינם), היא שפשוט יש מישהו שיודע הכי טוב שיש על כל המקומות ואותו אדם הולך אתך בכל הנקודות החשובות ביותר בעיר, שומעים קצת הסטורה של המקום, סיפורים שלא בטוח הייתם יודעים לו הייתם עושים את הביקור בעצמכם וככה גם מחליטים לאן רוצים לחזור ולאן לא. לי באופן אישי זה חוסך מלא זמן וטרחה וככה אני מתמקדת יותר במקומות שאני באמת רוצה להיות בהם (חנויות איפור, מישהו?).


קבלו חלק מהתמונות שצילמתי בדרך...








להבדיל מהרבה ערי בירה אחרות, באמסטרדם אין הרבה מה לעשות ואם נוסעים ליותר מ 3-4 ימים בהחלט אפשר לקחת טיול מחוץ לעיר. אני לקחת טיול לכפר Zaanse Schans וראית את התחנות רוח, ייצור גבינות וכו'.
כל כמה מטרים בעיר מפוזרים אתרי נסיעות שמציעים את הסיורים האלו וכניסות לאטרקציה בעיר.
שימו לב: במידה ואתם מתכננים כניסה למוזיאונים, לחלקם מחיר הכרטיס דרך אתרי הנסיעות יותר זול מאשר לקנות במוזיאון עצמו וחוסך תור המתנה לקופה.


קצת תמונות מהטיול בכפר:





נראה לי שגם עם טיולים ומוזיאונים מיצינו, נעבור לעיקר: השופינג!!!!
אין כמו שופינג בחו"ל, כל דבר שקונים שם, גם אם יש בארץ הרבה יותר כיפי וכמובן רק מלהגיד "קניתי את זה בחו"ל" עושה יותר טוב על הלב (אצלי לפחות זה תמיד ככה).
להגיד את האמת, בכל מה שקשור לקניות ולתחום האיפור בפרט, אני באופן אישי מאמסטרדם טיפה מאוכזבת. המחירים יקרים (יחסית לאירופה), אין הרבה מותגים (באיפור) ואין המון מבחר כמו שהיית מצפה מעיר באירופה.
מצד אחד בגדים ונעליים לא קניתי שם בכלל אבל מצד שני גם לא בניתי על זה כי ידעתי מראש שלא מדובר בעיר זולה במיוחד לקניות (להבדל מברלין למשל שבה אפשר למצוא מציאות ממש שוות), אבל כן בניתי על איפור.
כמו תמיד, לפני הטיסה עשיתי את שיעורי הבית שלי ומצאתי את כל המקומות שבהם אפשר לקנות איפור:


1. Douglas - סוג של אפריל (קיים גם בגרמניה), יש בו מלא מותגים החל מלוריאל ועד שאנל, את רשימת המותגים המלאה אפשר לראות באתר עצמו, אבל שימו לב שחלק מהדברים ניתן לקנות רק on-line ולא תמצאו אותם בחנויות. המחירים אומנם יותר זולים מהארץ אבל אם מתכננים לקנות מוצרים מתחום של יוקרה, עדיף בדיוטי פרי, שם יותר זול. (ממליצה לעשות השוואת מחירים לפני)




2.  Iciparisxl - חנות למותגי יוקרה, לפי האתר לא הכל במלאי אבל המחירים שם זולים יותר מאשר באשר החנויות. בחנות תוכלו למצוא את המותג Urban Decay, אם אני לא טועה הם היחיד שמחזיקים את המותג הזה באמסטרדם.


3. De Bijenkorf - קניון מותגים יוקרתי, יש כמה מותגים שתצמאו רק שם אבל מדובר ביוקרה בלבד. לצערי מפאת לחץ בזמן (וכמובן העובדה שבאירופה הכל נסגר מממממששששש מוקדם), לא הספקתי לבקר בו, בשביל זה אצטרך לחזור שוב...


4. Lush - נראה לי שכולם מכירים, מאוד רצית להגיע לחנות הזאת, אבל אחרי שקניתי את המוצרים קצת התאכזבתי כשראיתי שלא כל החומרים במרכיבים "טבעיים" והמוצרים הכילו פרבנים ועוד חומרים בלתי מזוהים (בעיניי כמובן)



5. פארמים מקומיים - לדוג', Etos, ביקרתי בו הכי הרבה ויש המון סניפים שלו, כמו שאמרתי בהתחלה, אין המון מבחר אבל כן תמצאו מוצרים שלא קיימים בארץ והמחירים באופן כללי משמעותית זולים יותר מישראל. (רכשתי את המייקאפ החדש של לוראיל ב 11 יורו!)

בסופו של דבר, לא קניתי המון איפור (לפחות בסטנדרטים שלי), בעיניי זה היה הרבה פחות ממה שחשבתי, כך שלא הייתי ממהרת להגיד שזה המקום לעשות בו קניות. סביר פלוס, אבל לא יותר מזה (אם נשווה לערי בירה אחרות אז בלונדון וברלין הרבה, הרבה יותר שווה).

על כל החנויות בהן ביקורתי ואתן כתובתן המדויק גיליתי מבלוג שנקרא spicynchic שבו רשימת החנויות היתה הכי עדכנית לעומת שאר הפוסטים שקראתי, לצערי הפוסט  בגרמנית, אז לא יכולתי לקרוא הכל, אבל שמות של חנויות, כתובות ולינקים לקחת משם.

כמובן שלא קניתי רק איפור, גיליתי גם חנות הלבשה תחתונה מהממת!!!! סוג של ויקטוריה סיקטר אירופאית. המותג נקרא Hunkemoller ויש לו סניפים נראה לי בכל אירופה. המחירים סבירים לחלוטין והכל פשוט כל כך יפה! לאוהבי הלבשה תחתונה יפה, ממליצה מאוד לבקר בחנות ואם כבר החלטתם לקנות, אז תעשו גם כרטיס מועדון, אם אני לא טועה זה היה בחינם, בכל קניה צוברים בו נקודות ואחרי 3 חודשים אפשר לממש את הכסף כהנחה (בכל מדינה באירופה שאליה תטוסו, תוכלו לממש את ההנחה).

טעימה קטנה מיום שופינג טיפוסי:


לסיכום:
מאוד ממליצה לבקר בעיר, אני בוודאות אחזור לשם שוב (כבר אמרתי שלא הספקתי להגיע לקניון, אז חייבת השלמת פערים), היא כיפית, תוססת, מלאת אנרגיות, זו לא עיר שבה רצים מאתר לאתר והטיול מרגיש כמו סוג של טירונות, אלא פשוט הולכים ברחובות היפים בין הבתים הציוריים ורואים את כל התעלות מים, באיזשהו השלב הכל מתחיל להיראות אותו הדבר אבל זה הקסם שלה :-)

נ.ב
תזהרו מרוכבי האופניים! הם יותר גרועים מהנהגים בארץ...


זהו בינתיים, מקווה שנהניתם,
אל תשכחו להשאיר תגובות ולהירשם לבלוג כדי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, בנוסף ניתן לעקוב אחרי בעמוד הפייסבוק שלי: Shimmer and Glam  ובאינסטגרם.
נתראה בפוסט הבא,

XOXO,

Lena












4 תגובות:

  1. התמונות יפות! עשית לי חשק לטיול. אשמח לפוסט על הקניות גם :)

    השבמחק
  2. תודה רבה!
    האמת לא קניתי הרבה וגם מה שקניתי לא היה למלהיב במיוחד, לכן לא רשמתי על זה...
    מקווה שביעד הבא שלי אוכל לעשות שופינג כמו שצריך :-)

    השבמחק